Nederland waterstofland

Interactieve waterstofkaart geeft overzicht van alle Nederlandse H2-projecten

Missie H2 heeft de interactieve nationale waterstofkaart geïntroduceerd. Deze kaart vormt het meest uitgebreide overzicht van de verschillende waterstofinitiatieven in Nederland. Missie H2 ontwikkelde de kaart samen met TKI Nieuw Gas. Missie H2 presenteerde de interactieve waterstofkaart tijden de internationale Dutch Water Week. Dit evenement maakt voor de volledige stroomvoorziening gebruik van groene waterstof.

De interactieve kaart laat zien hoe Nederland er als waterstofland in 2030 uit kan zien. Om de kaart up to date te houden, roept Missie H2 partijen, die nieuwe waterstofprojecten ontwikkelen, op om deze op de kaart te zetten.

Het doel van Missie H2 is om de Nederlandse sport en sportaccomodaties verder te verduurzamen en de sporters van TeamNL te helpen zo duurzaam mogelijk deel te nemen aan de Olympische Spelen in Parijs. Missie H2 is partner van TeamNL en bestaat uit acht partijen uit de waterstofketen (Eneco, Gasunie, Groningen Seaports, Port of Amsterdam, Remeha, Shell Nederland, Toyota en Vopak).

Onder de campagnevlag ‘Nederland hét Waterstofland 2030’ wil Missie H2 verbinden en inspireren met positieve energie. Missie H2 werkt ook samen met het Watersportverbond, De Koninklijke Nederlandse Roeibond en waterstofambassadeurs Ranomi Kromowidjojo, Kiran Badloe, Marit Bouwmeester, Corné de Koning en Chantal Haenen.

De kaart is te raadplegen via: missieh2.nl/waterstofkaart

Delen:

jacqueline@industrielinqs.nl